عکاسی صنعتی چیست؟

امروزه پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن بسیاری ابزارها، در همه ی حوزه ها از جمله روابط اقتصادی، تاثیر پررنگی گذاشته است و بازاریابی دیجیتالی را به یکی از موثرترین راه های تبلیغ محصول تبدیل کرده است.  دیجیتال مارکتینگ با گسترش دادن حوزه ی تبلیغات به تمام اعضای شبکه های مجازی در نقاط جغرافیایی گوناگون، امکان جذب مشتری را چند برابر کرده است.  شرط جذب مشتری از طریق تبلیغات دیجیتال، ارائه ی هرجه دقیق تر ویژگی های محصول به مشتری است.  در این راستا، عکاسی، فیلم برداری و معرفی محصول مراحلی هستند که باید با تخصص و ظرافت لازم انجام شوند.

آژانس های تبلیغات دیجیتال، مجموعه ای از افراد متخصص، عکاس ها و فیلم بردار های حرفه ای هستند که در این زمینه فعالیت می کنند و مسئولیت تبلیغ دیجیتال و آنالیز نتایج آن را برعهده می گیرند.  استودیو نماد به عنوان بهترین آژانس تبلیغات دیجیتال و عکاسی صنعتی در تهران، به فعالیت های گوناگونی اعم از عکاسی صنعتی، فیلم برداری صنعتی، مستندسازی، ساخت تیزر و...  اهتمام می ورزد که در زیر به شرح جزئیات این فعالیت ها می پردازیم.

عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی شاخه از عکاسی حرفه ای است که به طور تخصصی به نمایش محصولات صنعتی می پردازد. عکاسی از هرمحصول و خدمات، یا محیطی که در آن محصول و خدمات ارائه می شوند، عکاسی صنعتی محسوب می شود.  عکس های زمینه ساده در عکاسی صنعتی با هدف نشان دادن ویژگی های دقیق محصول و کیفیت آن تهیه می شوند.  عکس های تبلیغاتی باید به بهترین وجه محصول را به نمایش بگذارند تا اعتماد مخاطب را به کیفیت آن جلب کنند. 

به همین منظور، عکاسی محصول با متود های گوناگونی مثل ساخت تور مجازی و عکاسی 360 درجه انجام می شود.  در این روش ها مشتری می تواند در صورت لزوم، ابعاد محصول را در محیط مناسب مجسم کند و با زوم کردن، ریزترین جزئیات و جنس محصول را ببیند.  در تورهای مجازی، این قابلیت وجود دارد که مشتری از زوایای گوناگون یک محصول را بررسی کند.

خدمات عکاسی:

کیفیت تصویر یکی از مهم ترین ارکان تبلیغات است. زاویه ی تصویر، نورپردازی، رنگ ، انعکاس نور و بسیاری جزئیات دیگر می توانند تغییرات محسوسی در چشم انداز یک کالا ایجاد کنند بنابر این برای تهیه ی هرتبلیغی، تهیه ی تصاویر با کیفیت حرف اول را می زند. 

عکس تبلیغاتی استفاده های گوناگونی دارد.  از طراحی و چاپ کاتالوگ گرفته تا طراحی تصویر روی جعبه ی محصول و همچنین تبلیغات اینترنتی. 

خدمات عکاسی استودیو نماد در سطوح فراوانی اعم از عکاسی ساختمان و فضای باز انجام می گیرد.  عکاسی ساختمان می تواند شامل عکاسی عمرانی داخلی و خارجی ساختمان باشد.  شات برداری از زوایای گوناگونی که بتواند ساختار ساختمان را به خوبی منعکس کند، مساحت و ارتفاع ساختمان را برای بیننده قابل درک کند و نورپردازی مناسب به عکاسی حرفه ای نیاز دارد.  عکاسی حرفه ای از کافی شاپ و رستوران می تواند فضا را دلپذیرتر جلوه دهد و نظر مثبت مخاطب را به دست بیاورد. عکاسی از بعضی محصولات مثل غذا، لباس و لوازم آرایشی احتیاج به خلاقیت عکاس دارد تا عکس جلوه ی خاصی در نظر بیننده پیدا کند و متنوع و مطبوع به نظر برسد.  آرایش زمینه به نحوی که هم جالب توجه و زیبا باشد و هم سادگی خود را حفظ کند تا جلوه ی محصول را کم نکند، به تجربه و دقت عکاس برمی گردد. 

همچنین عکاسی از قطعات اتومبیل، عکاسی از لوازم خانگی و حتی عکاسی از کارخانه نیز جزو خدمات عکاسی هستند و می توان از مراحل گوناگون تهیه ی یک کالا در کارخانه عکس های مناسبی برای ایجاد یک شناسنامه برای محصول یا کاتالوگ استفاده کرد. 

بسیاری از کالاها مانند لباس های مجلسی، مبلمان خانه و کاغذدیواری، با ژورنال به مشتری معرفی می شوند و شرط جلب نظر مشتری به ژورنال، تهیه کردن عکس های واضح و دارای جذابیت بصری است .  نورپردازی مناسب فاکتوری است که در نمایش جلوه ی کاغذ دیواری و رنگ اصلی آن نقش مهمی ایفا می کند.  یک عکس با کیفیت می تواند در نگاه اول مشتری را به خود فرابخواند و یک عکس بی کیفیت می تواند او را مستاصل و پشیمان کند.

خدمات فیلم برداری:

یک فیلم کوتاه می تواند در چند دقیقه به طور خلاصه، تصاویری از چگونگی ساخت یک کالا، مواد اولیه ی آن و میزان و چگونگی نظارت برکیفیت کالا را در اختیار مخاطب بگذارد.  خدمات فیلم برداری جهت تکمیل معرفی محصولات و خدمات ارائه می شوند و شامل ساخت فیلم صنعتی، تیزر تبلیغاتی و مستند تبلیغاتی هستند.  در فیلم صنعتی مراحل ساخت یک کالا از ابتدا تا بسته بندی در کارخانه فیلم برداری می شود و این گونه هم مخاطب از کیفیت محصول اطمینان بیش تری حاصل می کند، هم امکان تماشای مراحلی که از نزدیک ندیده است برای او فراهم می شود.  قابلیت صداگذاری روی فیلم، به شما این امکان را می دهد که در حین پخش تصاویر توضیحات و پیام های مورد نظر خود را با مخاطب در میان بگذارید و اعتماد او را جلب نمایید.  نشان دادن شرایط استفاده از یک محصول و آموزش استفاده از آن نیز در فیلم ممکن است. 

خدمات دیجیتال مارکتینگ

استودیو نماد بی شک از بهترین آژانس های تبلیغات دیجیتال است که تمام مراحل بازاریابی دیجیتال از صفر تا صد را اجرا می کند.  تبلیغات مرتب در اینستاگرام و توییتر می تواند مخاطبان تضمینی داشته باشد که تعدادی از آن ها مشتریان ثابت یک کالا خواهند شد. وجود یک پیج به روز، کامل و آنلاین جهت معرفی محصولات و پاسخگویی به خواسته های مخاطبین، هم اعتماد آنان را جلب می کند و هم امکان معرفی محصول به دیگران را فراهم می آورد.  همچنین میزان بازدیدها، رضایت و استقبال مخاطبان قابل بررسی و گزارش است.  از این طریق می شود میزان علاقه ی مخاطب به یک محصول و تاثیر تبلیغات دیجیتال را متوجه شد و در انتها آنالیز نتایج تبلیغات به دست آورد. حضور نام یک برند در شبکه های اجتماعی و همراهی با مردم در مناسبات مختلف، به آنان حس صمیمیت و اعتماد بیش تر می دهد و نام برند را در ذهن آن ها ماندگار می کند.  این روش، امکان بازخورد گرفتن مستقیم از مهاطب را نیز فراهم می کند. 

افزایش مخاطبان پیج های تبلیغاتی و استفاده ی آن ها از اطلاعات موجود در پیج تا حد زیادی به کیفیت عکس ها و کامل بودن معرفی محصول بستگی دارد که باید تخصصی و باتجربه ی قبلی انجام شود تا نتیجه ی رضایت بخش داشته باشد. 

شما با تماس با ما و معرفی محصول یا خدمات خود، می توانید از مشاوره ی ما جهت انتخاب نوع تبلیغ مناسب محصول خود بهره مند شوید و با یک قرارداد مشخص، بقیه ی کارها را به ما بسپارید.

استودیو نماد